Bonnier lanserar digitalt annonsnätverk.

Nya Bonnier Ad Network samlar koncernens digitala räckvidd.

Alexander Lydecker
Alexander Lydecker

Tjänsten har varit efterfrågad länge, och underlättar avsevärt annonsköp i Bonniers digitala kanaler. För första gången kan du köpa annonsplats på flera av Bonniers webbplatser via en kontakt, istället för att kontakta respektive bolag för sig.

Nätverket har utvecklats av Bonnier News och omfattar annonsutrymme från affärsområdets samtliga titlar: ExpressenDagens NyheterDagens industriSydsvenskan och Helsingborgs Dagblad. Bonnier Ad Network sträcker sig även bortom affärsområdesgränserna och är kopplat till Bonnier Tidskrifters titlar, Vi i villa som ingår i Bonnier Publications, samt TV4s receptwebbplats recept.nu.

– Med den här nya produkten erbjuder flera av Bonniers webbplatser annonsutrymme till nätverket som kan säljas både för desktop- och mobilsajter, samt på premiumplatser, säger Alexander Lydecker, annonsdirektör på Expressen och ansvarig för Bonnier Ad Network.

Utrymmet säljs dels via säljare, dels programatiskt - alltså annonsutrymme som auktioneras ut automatiskt via programvara.
– Som annonsör eller mediabyrå kan du köpa de här produkterna mycket effektivt. Särskilt när det gäller programmatic-alternativen, där du till och med kan skapa dina egna prioriterade platser för att begränsa auktionen eller helt hoppa över den. Du kommer att kunna köpa utrymme automatiskt i realtid, samtidigt som vi tillhandahåller en förstklassig tjänst med riktiga säljare. Marknaden hungrar efter en kontaktperson som kan erbjuda en mycket stor och relevant räckvidd, och nu kan vi erbjuda det.

Bonnier Ad Network kan även erbjuda riktad annonsering mot målgrupper som bygger på data insamlad av Bonnier Insights.
– Det gör produkten mycket speciell. Med tanke på den relevans du kan uppnå genom nätverket som annonsör, säger Lydecker.

Publicerad fredag, december 12, 2014 i

Maria Curman och Åsa Sjöberg till SF Studios styrelse.

Nordens ledande filmbolag SF Studios förstärker sin styrelse med två topprekryteringar. 

Verslo Žinios förvärvar Lexnet.

Litauiska Lexnet, ledande inom integrerade digital tjänster för jurister, går ihop med affärstidningen Verslo Žinios.

Bonnier Tidskrifter och Tailsweep går samman.

Skapar influencernätverk med över 250 influencers.

Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse av webbplatsen som möjligt. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies