Affärsidé & Vision.

Vilka vi är.

Affärsidé

Vi skapar, väljer, förädlar och förpackar kunskap och berättelser.

Vår affärsidé utgår från kärnan i vår verksamhet – själva essensen i det vi gör – som ger oss en riktning och ett stöd för vår fortsatta utveckling.

Bonnier har alltid med stort engagemang sökt efter de mest intressanta tankarna och historierna och de mest effektiva medieprodukterna för att förmedla dessa. Denna affärsidé är fortfarande helt central för oss som medieföretag och mer relevant än någonsin för kreatörer, läsare och tittare. Genom att skapa, förädla och förpacka berättelser på ett attraktivt sätt sammanför vi samtidens kreatörer med sin publik. Urval och förädling handlar till lika stor del om marknadsföring och försäljning som om skapandet av själva mediet.

Lyckas vi med detta får vi ekonomisk stabilitet och uthållighet. Ett företag i mediebranschen behöver en stark finansiell ställning för att kunna ha ett långsiktigt perspektiv som tillåter kreativiteten att blomstra.

 

Vision

To Continuously Reinvent Media

Att ständigt utveckla media.

För oss handlar media om den enskilda individens vilja och behov av att kommunicera, och att förse henne med en publik som lyssnar.

Vår vision är att göra Bonnier till ett ledande medieväxthus fyllt av idéer. En plats där media ständigt kan utmanas och utvecklas. Genom att vi är verksamma inom alla medieslag och på många marknader, har vi en unik möjlighet att driva och utveckla nya kommunikativa och publicistiska idéer och skapa nya arenor där kreatörer med en mängd olika perspektiv och förutsättningar kan möta sin publik.

Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse av webbplatsen som möjligt. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies